Thursday 25 July 2013

Kisah 356 : Aku dan pesan dari langit- Siri 14

Dari KELANTAN: Kisah 356
Ditulis pada 6:20 petang, 25/7/2013, Pasir Puteh

Tajuk: Aku dan pesan dari langit- Siri 14

Dua hari lepas, 23/7/2013, Selasa saya menerima sms ini dari seorang pembaca yang kemudiannya menjadi keluarga MMR di Kelantan.

" Allah telah makbulkan hajat kita. Buku sudah dihadiahkan kepada Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat. Yang 30 biji di infak kepada mudir Maahad Darul Anuar , Ustaz Nik Omar, anak tuan guru. Tok guru senyum tengok nama tuan. 2-3 kali tanya saya, nama pena ke nama betul"

**********

Hampir 24 jam selepas menerima sms itu, saya menelefon beliau. Nah, sekali lagi, pelbagai kisah-kisah istimewa keluar dari mulutnya.

Beliau pernah bermusafir 2 kali bersama saya untuk menghayati prinsip-prinsip Mudahnya Menjemput Rezeki.

Dan diakhir ayat beliau berkata.

" Tuan, isteri saya menangis..."

"Kenapa?" tanya saya

" Dalam akaun bank kami tiba-tiba ada RM10,000 "

Saya senyum bila mengenangkan beliau hanya mempunyai RM10 pada kali pertama kami bertemu.

Lalu saya membalas begini:

" Begitulah baiknya Allah. Dia tahu bila mahu beri. Teruskan beramal dan sedekahkan sebahagiannya kepada mereka yang terdesak"

" Sudah fahamkan prinsip-prinsip MMR?" tanya saya lagi.

Dan kali ini, saya tidak perlu menunggu jawapan dari beliau....

No comments:

Post a Comment