Monday 1 July 2013

KIsah 307 : Siapakah lagi yang mahu berlatih Menjemput Rezeki...?

Dari KELANTAN: Kisah 307
Ditulis pada: 9:46 pagi, 1/7/2013, Pasir Puteh.


Tajuk: Siapakah lagi yang mahu berlatih Menjemput Rezeki...?


" Assalamualaikum Ustaz, saya sudah dapat pekej istimewa MMR. Saya peserta yang bernombor 30." Begitulah panggilan yang saya terima pagi tadi.

Lalu saya semak siapakah beliau. Oh, rupa-rupanya pemilik bisnes katering Nasi Arab.

Saya di Kelantan, dan beliau di Negeri Sembilan.

Pun begitu, saya teringin untuk menikmati hasil tangan beliau. Apakah mungkin? Kita lihat skrip impian ini...


*Bolehkah Nasi Arab itu dipos melalui bas...?

Setelah beberapa minit berbual, saya katakan begini kepada beliau.

"Puan, bagaimana jika pada hari Khamis ini (4/7/2013 ) saya mahu sponsor juadah berbuka puasa kepada mereka yang berpuasa pada hari tersebut?"

"Bolehkah puan menyediakan 10 set Nasi Arab kepada mereka?"

Alhamdulillah. Beliau bersetuju.

Nah, kepada sahabat FBku yang berniat untuk berpuasa pada hari Khamis ini, bolehlah telefon beliau untuk mendapatkan nasi Arab tersebut.

Dan jangan lupa, bersilaturrahim itu ada janji Allah tentang rezeki. Didoakan hajat dan impian sahabat-sahabat FBku dimudahkan Allah. Semudah-mudahnya. Sehabis mudah. Amin. Insya-Allah, hubungi Puan Hafizah ya: 017-3727 871

No comments:

Post a Comment