Wednesday 6 March 2013

Kisah 30 : Pesan Dari Langit- Tentang Iman

Dari KELANTAN: Kisah 30
Ditulis pada 7:22am, 6/3/2013, Kg Gaal, Pasir Puteh.

Tajuk : Pesan Dari Langit- Tentang Iman

Petang semalam, saya dihubungi oleh Master Dealer Kedah. Beliau berkata, " Ustaz, ada tampal iklan di sebuh kedai tentang seminar yang akan kita buat bulan empat nanti. Seorang bukan Islam telefon dan beritahu mahu join seminar itu"

" Umurnya 40 tahun. Dia berbangsa India. Lelaki " sambung beliau.

" Oh, silakan. Al-Quran untuk semua" balas saya.

Beliau membalas lagi, " Tapi Mr Ravi kata, mahu bertemu ustaz sebelum seminar itu nanti."

" Boleh-boleh, mohon puan sms no telefon Mr. Ravi. Saya akan hubungi beliau sebentar lagi. Insya-Allah"

" Bagus ustaz. Tentu dia rasa seronok bila ustaz hubungi nanti" balasnya lagi.

**************

Sms singgah. No telefon Mr Ravi sudah di tangan.

Saya mula memikirkan apakah agaknya kata-kata yang sesuai untuk menyapanya.

Dan apakah pula yang perlu saya sampaikan pada perkenalan pertama ini?

Nombor hp Mr Ravi saya dail...

" Assalamualaikum Ustaz Fathuri...." sapa beliau di hujung talian..."

Saya tergamam...(bersambung)

No comments:

Post a Comment