Monday 25 March 2013

KIsah 46 : Holy Water (Sambungan dari kisah 36 )

Dari KELANTAN: Kisah 46
Ditulis pada 8:06, 25/3/2013, Kg. Gaal, Pasir Puteh.

Tajuk: Holy Water (Sambungan dari kisah 36 )

Pagi ini saya menerima PM dari salah seorang pembaca page ini. Baru saya teringat kisah 36 yang belum disambung.

Petikan sebelumnya:

Saya menghampiri mereka. Bulu roma sudah meremang.

Si abang memujuk lagi.

" Cepat sikit!!!" jawab si adik. Dan saya pasti ia bukan suara seorang gadis.

Pintu kereta segera dikunci. Kami berlari masuk ke dalam masjid untuk menyertai solat Isyak...(bersambung)

Selesai solat Isyak dan hajat saya meninjau pemuda tadi. Kelihatan beliau bersama beberapa orang duduk di ruang solat bahagian belakang.

Seorang lelaki yang agak berumur sedang menekan ibu jari si adik. Mulutnya kelihatan berkumat-kamit.

Suara si adik kadang-kadang bertukar garau. Kadang-kadang halus.

Saya dan seorang rakan turut mengambil bahagian dengan membaca surah Yasin ke atas beberapa botol air zam-zam.

Apabiula air itu diminum sahaja si gadis itu pun termuntah.

Aduhai, rawatan itu rupanya tidak sebentar. Sekitar sejam juga kami memerhatikan sesi rawatan itu.

Kemudian kami pergi mengalas perut yang sudah lapar di sebuah kedai berhampiran.

Tidak lama, selepas itu kedengaran jeritan si gadis dari arah masjid tadi. Subhanallah, meremang bulu roma.

Kedai makan itu terletak di dalam kawasan masjid. Iaitu sekitar 100 meter sahaja.

Beberap minit selepas jeritan itu, si gadis di bawa ke gerai tempat kami makan.

" Sudah OK ke Pak Cik?"tanya saya kepada si perawat

" Ada lagi sedikit. Tapi mesti dikeluarkan semua"

Si gadis yang tadinya duduk dengan tenang mula merepek. Butir bicaranya pun lain macam.

Dan saya yakin suara dan bait-bait ayat yang keluar itu bukanlah asli milk si gadis.

Kali ini Si Perawat dibantu oleh beberapa orang lelaki.

Aduhai, seorang gadis kecil dikerumuni oleh beberapa orang lelaki.

Keadaan itu berlanjutan hampir sejam juga; bila saya naik mengantuk dari bergegas pulang ke hotel.

Kemudian saya membuat carian di internet tentang holy water.

Saya juga membaca beberapa buah buku tentang jin dan alamnya.

Nah, akhirnya saya membuat kesimpulan....

Terdapat kesangsian tentang apa yang saya dengar dari mulut perawat tentang holy water.

Terdapat kesangsian tentang kaedah rawatan si perawat dan pembantunya bila berhadapan dengan makhluk halus ini.

Pun begitu, pada saya apa yang lebih penting adalah, setiap dari kita perlu mempunyai ilmu terhadap gangguan makhluk halus ini.

Di antara cara yang saya amalkan adalah seperti di bawah:

1) Baca Bismillahirrahmanirrahim bila mahu melakukan sesuatu. Dan Alhamdulillah bila selesai.

2) Termasuk bila mahu tidur (dibaca 21 kali)

3) Lazimkan diri membaca ayat Kursi bila mahu keluar rumah atau naik kenderaan.

4) Lazimkan memberi salam bila masuk ke dalam rumah dan diikuti dengan membaca surah al-ikhlas ( Qulhuallahuahad ) 3 kali.

5) Bila kita buka al-Quran, selepas surah al-fatihah di muka surat sebelahnya ada surah al-Baqarah ( ayat 1-5 ). Nabi kata jika kita baca 5 ayat itu, syaitan tidak masuk rumah kita 3 hari.

Ada banyak cara lain. Saya suka memilih yang ringkas.
Ada ramai orang yang pakar dalam bidang ini.

Kita boleh bertanya dan mulalah beramal hari ini.

Insya-Allah

Insya-Allah.

No comments:

Post a Comment