Wednesday 6 March 2013

Kisah 34 : Pesan Dari Langit - Tentang Iman

Dari KELANTAN: Kisah 34
Ditulis pada 12:21pm, 6/3/2013, Kg Gaal, Pasir Puteh.

Tajuk: Pesan Dari Langit - Tentang Iman

Malam nanti saya akan kembali lagi berkelana di bumi Kuala Lumpur. Rasanya baru sebentar bersama keluarga. Rumput di halaman pun masih belum sempat diurus.

Aduhai...masa oh masa.

Pernah beberapa orang kawan mencadangkan agar saya meletakkan gambar dan video di sini.Yakni setiap kali saya menulis di facebook. Ia benar. Saya tidak nafikan ia boleh menambah minat dan tarikan kepada pembaca.

Pun begitu, ternyata, kini.... bukanlah itu maksud saya menulis. Yakni untuk mendapatkan populariti atau tarikan; sehingga jumlah like dan pengikut menjadi begitu dan begini. Saya berlindung dari Allah agar tetap dipelihara oleh-Nya.

Sungguh saya ingin berkongsi strategi yang lebih mudah untuk mencapai hajat dan impian. Yakni dengan mendahulukan hal-hal yang Allah suka. Sebagaimana yang dicontohkan oleh Nabi kita SAW.

Benar, ada ramai orang di luar sana yang alim dan warak. Malah senyap-senyap mereka telah berbuat kebajikan yang banyak.

Dan saya juga tidak mahu ketinggalan. Untuk membina rezeki di negeri akhirat nanti. Dan sekadar inilah yang saya mampu.

Menulis dan menyampaikan apa yang saya rasa dan saya alamai. Moga-moga ada jiwa yang akan tergugah dan turut beramal. Sungguh, itulah yang saya harapkan.

Yakni menjadi sebab kepada seseorang untuk berubah. Berubah menjadi lebih sayangkan solat. Berubah menjadi lebih peka kepada ruang dan peluang untuk sujud dan memuji-muji Allah. Dan dengannya menjadi sebab kita lebih hampir kepada Allah.

Natijahnya?

Mudahlah hidup kita....
Mudahlah rezeki kita....
Mudah segala-galanya...

Sungguh, perasaan ini tidak boleh dipindahkan. Ia tidak boleh dikongskan. Ia hanya boleh diperoleh dan dimiliki bila seseorang mula berbuat. Melakukan...Action!

Begitulah.

Dan untuk maksud itu, pada 8,9 & 10/3 nanti, saya perlu kembali belajar bagaimana seharusnya mesej itu disampaikan dengan cara yang paling berkesan.

Pada tarikh tersebut saya akan menyertai program PLF . Insya-Allah.

**************

Info:
Kepada mereka yang tinggal di negeri Perak, dan kawasan yang berhampiran. Buku di atas boleh didapati dari seorang salah seorang dealer di sana.

Beliau boleh dihubungi di: 012-5876 977. Saya juga dikhabarkan beliau juga bercita-cita untuk mendapatkan status MD (Master Dealer) untuk Negeri Perak yang masih lagi kosong.

Ya , modalnya RM10,000 ( RM1,000 bajet promosi + RM9000 untuk 1,000 naskha buku. Beliau perlukan RM10,000 untuk mencapai impian itu.

Pagi tadi saya terima sms ini dari beliau:

" Assalamualakum Ustaz. Memang plan saya untuk jadi MD Perak. Saya ikut semua strategi buku Mudahnya Menjemput Rezeki untuk memudahkan usaha saya ini. Minggu depan insya-Allah saya nak jumpa ustaz di seminar"

Subhanallah. Saya suka dengan semangat anak muda ini. Saya percaya jika beliau terus beramal dengan apa yang sedang beliau amalkan sekarang, impian itu mudah-mudah saja jadi nyata.

Barangkali ada di kalangan pembaca di sini yang sedang mencari rakan kongsi bisnes. Justeru, bolehlah berkenalan.

Masanya akan tiba.....insya-Allah.

Mari kita pakat-pakat doakan beliau deh...Amin.

No comments:

Post a Comment