Wednesday 6 March 2013

Kisah 32 : Pesan Dari Langit- Tentang Iman

Dari KELANTAN: Kisah 32
Ditulis pada 8: 23am, 6/3/2013, Kg Gaal, Pasir Puteh.

Tajuk: Pesan Dari Langit- Tentang Iman

(sambungan dari kisah 30)

" Selamat petang Mr. Ravi. Apa khabar?" saya membalas/

" Boleh kita bercakap beberapa minit?" sambung saya.

" Boleh ustaz. Ustaz di mana?"

"Saya di Pasir Puteh, Kelantan."

Kami pun mula berkenalan dan dicelah-celah perbualan, Mr. Ravi bertanya..

"Bolehkah saya jumpa ustaz di Kelantan?. Saya ada banyak perkara mahu cerita dan mahu tanya dengan ustaz."

" Saya nak tanya tentang Tuhan. Saya sudah banyak baca. Saya juga sudah berpuasa. Bila saya ingat tentang Tuhan saya akan rasa sedih...."

Suara Mr. Ravi semakin perlahan dan kemudian bertukar dengan esakan yang semakin menguat.

Saya biarkan beliau melayan perasaannya.

" Ustaz, saya sudah banyak belajar dan baca, cuma saya belum masuk Islam saja. " sambung beliau.

Saya masih senyap dan memberi ruang kepada beliau meluahkan rasa hati...(bersambung)

No comments:

Post a Comment