Saturday 11 May 2013

Kisah 65 : Amalan untuk keselamatan diri

Dari KELANTAN: Kisah 65
Ditulis pada 12:05 malam, 11/5/2013, Pasir Puteh, Kelantan


Tajuk: " Amalan untuk keselamatan diri "

Pagi tadi saya menerima sms ini:

" Assalamualaikum ustaz, saya nak minta pada Allah macam mana nak bayar pinjaman rumah dan nak kena lelong. Kena bayar RM6K minta pandangan ustaz, saya nak bantu suami."

Ya, Allah...sungguh, sms yang begini bukan kali pertama saya terima; juga bukan kali ke-2 dan ke-3.

Rupa-rupanya ramai yang bergelut dengan masalah yang sama.

Kemudian saya terus menghubungi guru dan memohon pendapat beliau.

" Insya-Allah malam nanti saya free, boleh jumpa" kata beliau.

Petangnya saya pulang ke kampung, hampir Maghrib bertolak pulang. Singgah solat di sebuah masjid, dan kemudian hujan pun turun dengan lebatnya.

Jika ikutkan hati, rasanya memang mahu batalkan saja pertemuan malam itu. Penat dan tidak selesa mahu memandu dalam hujan lebat begitu. Tambahan pula anak dan isteri ada bersama.

Namun, demi ilmu, kami gagahkan jua.

Subhanallah, rupa-rupanya si guru juga sudah berkorban dan keluar dari zon selesa. Dikhabarkan jarak yang hampir 100km itu sedang mengalami cuaca yang sama. Hujan turun dengan lebatnya,

Demi menyampaikan ilmu. Kami gagahi juga. Dan akhirnya kami diizin Allah bertemu.

Alhamdulillah, ilmu yang menarik dan sangat berkesan itu sudah diijazahkan kepada saya. Justeru, kepada saudara pembaca yang mempunyai masalah kritikal dan mencemaskan, bolehlah berhubung terus dengan saya. Insya-Allah akan saya kongsikan.

Mohan telefon ya saudara/ri bukan sms. Saya tidak mampu membalas sms yang begitu banyak. Insya-Allah.

Sampai saja di rumah, terus saya dapatkan laptop dan menaip posting ini.

Sebagai permulaan, mari kita amalkan amalan pagar diri ini. Ya, setiap dari kita perlukan amalan untuk keselamatan diri. Kita namakannya sebagai amalan pagar diri.

Yakni untuk pagar diri dari sihir dan apa saja niat tidak baik dari orang yang dengki dan cemburu.

Sangat perlu kepada orang yang berbisnes, apatah lagi yang sering bermusafir dan bertemu dengan ramai orang.

Insya-Allah

Amalan Pagar Diri

No comments:

Post a Comment