Saturday 25 May 2013

Kisah 84 : Belajar Tulis Novel

Dari KELANTAN: Kisah 84
Ditulis pada: 9:24 pagi, 25/5/2013, Pasir Puteh.

Tajuk: Belajar Tulis Novel

Saya mendapat khabar baik.

Yang mana dikhabarkan terdapat satu peluang belajar menulis novel Islami. Dikhabarkan juga yurannya RM750. Ehem, barangkali ada yang mengerutkan dahi.

Pun begitu jika diambil kira, yang kursus itu dijalankan disebuah hotel yang boleh tahan bintangnya. Termasuk bermalam dan makan minumnya, selama dua hari satu malam; rasanya berbaloi.

Kalau diikutkan hati mahu rasanya saya berkursus menulis novel ini. Namun bila memandangkan jadual berprogram, alahai...sudah diisi penuh. Katanya akan diadakan pada bulan depan 22-23 Jun 2013.

Para penyampainya pun bukan calang-calang orangnya. Tentu ramai yang kenal dengan Tuan Hilal Asyraf, Ustaz Hasrizal Abdul Jamil, Ummu Hani Abu Hassan, Zayu Hisham, Khairy Tajudin dan ramai lagi.

Tuan Zakaria Sungip, pengarah penerbitan buku di Galeri Ilmu menyatakan begini:

Bagi mereka yang merasakan bengkel intensif bersama Hilal Asyraf bakal menjadi platform yang baik untuk itu, silakan hadir. Hubungi Cik Suriati di talian 013-6697992. Anda akan diminta menyediakan sinopsis novel sebelum melangkah ke bengkel. Contoh sinopsis akan die-melkan oleh Cik Suriati.

Didoakan impian calon-calon novelis Islami ini dimudahkan Allah. Semudah-mudahnya. Sehabis mudah. Amin.

Oh ya, suka saya nyatakan bahawa, buku MMR (Mudahnya Menjemput Rezeki) juga lahir dari kursus yang dianjurkan oleh pihak Galeri Ilmu.

Alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment