Sunday 26 May 2013

Kisah 90 : Tahun ini rezeki beliau sebanyak RM10 juta

Dari KELANTAN: Kisah 90
Ditulis pada 9:46 malam, 26/5/2013, Pasir Puteh.

Tajuk: Tahun ini rezeki beliau sebanyak RM10 juta

Siapa yang menerima risalah MMR yang empat muka surat itu, tentu sudah tahu kisah seorang 'budak kutip sampah jadi jutawan'.

Begitulah yang berlaku. Bermula dari -RM50 menjadi RM1 juta dalam tempoh satu tahun.

Kisah tersebut pernah saya tulis di Majalah Anis keluaran Oktober 2012. Sejak itu kami sering bertemu. Malah pada satu pertemuan saya pernah tanyakan soalan ini kepada beliau:

" Sebenarnya berapakah jumlah yang tuan impikan?"

" RM100 juta" kata beliau cepat dan tegas.

" Berapa lama?"

" Dalam tempoh 10 tahun" jawab beliau.

" Atau RM10juta setahun?" tambah saya.

" Ya"

" Baik, bagaimana jika kita mula sasarkan setahun dari sekarang?. Nanti bolehlah saya tuliskan sekali lagi kisah beliau di majalah yang sama." saya menduga.

Beliau tersenyum dan menjawab " Insya-Allah tuan"

Memang style beliau begitu, santai tapi dapat dirasai keazamannya.

Dan semalam saya diizin Allah bertemu beliau sekali lagi. Kami dijemput ke rumah beliau. Ada kenduri kesyukuran. Tiga hari lagi beliau akan berangkat ke Mekah. Menunaikan Umrah.

Amalan yang sama. Bisnes yang sama. Cuma impiannya yang berbeza. Hasilnya....

RM10 juta itu dapat beliau raih pada tahun ini. Malah pada satu transaksi yang bernilai lebih dari RM5 juta, dapat beliau closed dalam tempoh kurang dari 15 minit. Tanpa sehelai kertas pun di tangan (dengan izin Allah ).

Apakah amalan beliau?

No comments:

Post a Comment