Wednesday 27 February 2013

Kisah 24 : Pesan Dari Langit- Tentang Solat 5 waktu

Dari KUALA LUMPUR: Kisah 24
Ditulis pada: 12:09am, 27/2/2013, Hotel Batu Caves

Tajuk: 'Pesan Dari Langit- Tentang Solat 5 waktu'

" Boleh Hj kongsikan amalan yang menyebabkan Allah melimpahkan rezeki yang luar biasa kepada hj?" pinta saya.

Saya menyambung, " Insya-Allah, moga-moga ramai yang mendapat manfaat bila saya berpeluang menyampaikannya kepada orang ramai"

Tuan Hj mula bercerita.

" Yang jadi imam Subuh tadi anak saya." kata tuan haji.

"Sejak dari kecil saya akan pastikan dia solat 5 waktu di masjid. Dulu dia duduk di belakang imam. Hari ini dia duduk di depan pula; sebagai imam" sambung tuan haji.

"Pekerja tukang buat air di restoran saya itu pun saya suruh solat di masjid"

Haji menyambung lagi, "Alhamdulillah, itulah amalan saya yang memang saya jaga sangat. Solat lima waktu berjemaah di masjid".

"Malah amalan ini juga telah menyelamatkan saya dari ditipu oleh seseorang. Begini ceritanya...(bersambung)

(Sambungan dari kisah 23)

No comments:

Post a Comment