Monday 11 February 2013

Kisah 8 : 10,000 naskah buku Mudahnya Menjemput Rezeki

Dari KELANTAN: Kisah 8/Februari 2013
Ditulis pada 7:24am, Kg. Gaal, Pasir Puteh.

Tajuk: '10,000 naskah buku Mudahnya Menjemput Rezeki'

Pada 9/2/2013, pencetak buku di atas menelefon pengurus pemasaran saya.

" Tuan, Mr. Ram tanya ke mana 10,000 naskah buku MMR (Mudahnya Menjemput Rezeki) mahu dihantar?" tanya beliau.

Sebenarnya beberapa hari sebelumnya, Tuan Wizan sudah saya mohon agar memikirkan hal tersebut.

" Jika ada mana-mana bahagian yang tidak mampu tuan fikirkan, mohon serahkan kepada saya" kata saya bilamana beliau bertanyakan hal tersebut.

Ternyata, setelah tiga hari isu tempat menyimpan stok buku masih belum selesai.

" Saya janji 5 minit lagi akan return call Mr. Ram tuan. Saya masih belum dapat idea mana mahu simpan buku sebanyak itu." sambung beliau.

Saya tersenyum dan dengan perlahan berkata, " Selepas ini kita solat hajat ya tuan. Setiap perkara yang tidak mampu kita selesaikan, terus sahaja submit pada Allah."

Sungguh, bantuan Allah sangat hampir. Ia datang serta-merta. (bersambung )

No comments:

Post a Comment